Vineri, Octombrie 19, 2018
Autentificare

Logare in contul personal

User *
Parola *
Retine datele

Creeaza un cont

Toate cimpurile marcate cu un asterisk (*) sunt obligatorii.
Nume *
User *
Parola *
Repeta parola *
E-mail *
Repeta e-mail *
Cod securitate *

Evaluare utilizator: 3 / 5

Steluță activăSteluță activăSteluță activăSteluță inactivăSteluță inactivă
 

moda tineretAdolescentii, oameni cu varste cuprinse intre 13 si 18 ani, sunt angajati in procesul de a descoperi identitatea lor personala, separat de adulti, pentru prima data. Moda le permite sa exploreze noi identitati prin stilul lor personal.

Descoperirea individualitatii

Dincolo de utilitatea imediata a hainelor, moda este o expresie a individualitatii si personalitatii. Adolescentii incep sa exercite un control direct asupra ceea ce imbraca. Se considera destul de mari pentru a cumpara singuri propriile haine si de a-si construi propria lor imagine. Deseori, in incercarea de a castiga mai multa libertate de parinti, adolescentii vor opta pentru un stil unic sau egal aprobat. Cand un adolescent incepe sa-si creeze propriul stil prin moda, aceasta este de fapt o modalitate prin care incepe sa se individualizeze.

Apartenenta si acceptarea

La fel de mult ca si adolescentii, majoritatea oamenilor depun eforturi pentru a avea acel sentiment de apartenenta si acceptare. Moda permite adolescentilor sa-si exprime atitudinea fata de grupul de apartenenta, prin adoptarea unui stil vestimentar asemanator cu cel al grupului din care fac parte. Adolescentii pot imita, de asemenea, stilurile celor care sunt putin mai in varsta decat ei, exprimandu-si in acest fel aspiratiile viitoare. Din acest motiv, multi tineri sunt constienti de achizitiile corecte bazate pe afilierea sociala. In general, lupta pentru acceptare, nu este o atitudine de conformitate. De exemplu, stilurile skater sau emo sunt stiluri care permit adolescentilor sa se alinieze cu grupul lor de la egal la egal in timp ce exprima, de asemenea, atitudini individuale fata de lume.

Tendinte si cultura de masa

Adolescentii influenteaza si sunt influentati de cultura de masa si de moda care joaca un rol important. Fiecare generatie de adolescenti are stiluri proprii caracteristice pentru o anumita perioada de timp, in viata lor. Creatorii de moda influenteaza tinerii in ceea ce priveste achizitiile si pare sa existe o cooperare permanenta, un dialog intre adolescenti si designeri, care incearca sa inteleaga preferintele lor. Adolescentii care doresc sa se identifice cu cineva vor emula multe ori stilul lor ca o modalitate de a exprima preferintele lor sociale si anumite atitudini. In mod similar, tendintele modei adolescente din cultura de masa, ajuta adolescentii sa-si stabileasca apartenenta in cadrul grupului de varsta propriu, existind o separare vizuala clara intre stilul lor si stilul adultilor.

Accesibilitatea si explorarea

Adolescentii sunt relativ lipsiti de experienta in a se exprima prin haine, unii adolescenti au un simt vestimentar dezvoltat, altii nu si chiar conceptiile lor despre ei insisi sunt in continua evolutie si schimbare. Moda la preturi accesibile ofera adolescentilor o modalitate de a explora sentimentul de stil fara prea mult angajament si adolescentii sunt, de obicei, mai interesati de stiluri circulante decat de calitate pe termen lung. Multi adolescenti sunt inca in procesul de crestere si de fapt invata cum sa se imbrace, astfel ca preferintele lor vestimentare sunt mai degraba experimentale si nu implica un anumit angajament. Din acest motiv, hainele la moda, pentru adolescenti sunt destul de ieftine si de o calitate indoielnica de cele mai multe ori. Brandurile cele mai populare sunt de regula cele care produc imbracaminte la preturi mai mici, pretul scazut oferind adolescentilor posibilitatea de a experimenta stiluri diferite de la o zi la alta.

Este interzisa reproducerea integrala sau partiala a acestui articol fara acordul administratorului director-web-romania.ro

barbekü